Facebook üzleti oldal borítókép szerkesztése – 2020

2020. szeptember 1-től megváltozott a Facebook felülete. Nem csak a személyes profilunk esetén fedeztük fel a változásokat, de a Facebook üzleti oldal is megváltozott. Nem csak elrendezésében, hanem a borítókép és a profilkép helyzete is módosult.

Szeretnék segíteni és tippet adni ahhoz, hogyan érdemes megszerkeszteni az új Facebook borítóképet!

Fontos! A következő paraméterek az üzleti oldal borítóképére vonatkoznak!

Az üzleti Facebook borítóképének paraméterei:

Asztali nézet

  • Ajánlott: minimum 940 x 352 pixel
  • Javasolt, a jobb képminőség érdekében: 1800 x 704 pixel

Mobil nézet

  • Ajánlott: 1248 x 704 pixel

Érdemes figyelembe venni, hogy a megszerkesztett borítókép nem ugyanúgy viselkedik asztali nézeten és mobiltelefonon, azaz Facebook alkalmazáson.

Ezért érdemes úgy szerkeszteni, hogy a fontos információk mobilnézeten belül helyezkedjenek el, ugyanis, ha a „téglalap“ szélére helyezünk szöveget, fontos képi elemet, akkor azt már nem látjuk, ugyanis a Facebook mobilnézeten lecsapja a széleket. 

Ahhoz, hogy eredményesen tudjunk elkészíteni egy borítóképet, ami mind a két nézeten jól mutat, hoztam egy sablont, amit grafikai képszerkesztőben és akár az ingyenes Canva szerkesztőben is lehet használni. Hogyan? Az alábbiakban megmutatom, a bejegyzés végén pedig megtalálhatók a linkek a letöltéshez.

Adobe Illustrator, Affinity Designer grafikai programokban

Én most Affinity Designer programban mutatom meg.

Készíts egy új oldalt a Web preseten belül, mérete:

  • Page width: 1800 px
  • Page height: 704 px
  • DPI: 300

Az új, üres oldalra hívd be az általam készített sablont. File –> Place

A segédvonalak segítségével (View –> Show Rules) jelöld meg a kritikus területeket: mobilnézet két oldala, a mobil navigáció és a keresőmező alja.

Ettől kezdve tulajdonképpen már nincs is szükség a sablonra, törölheted, vagy oldalra teheted. Most már csak arra kell figyelni, hogy a fontos információk, szöveg, stb… a mobilnézeten belüli területre essen úgy, hogy ne lógjon bele a mobilapplikáció keresőmezője. A mező és a navigációs menü is áttetsző, ezért erre a területre olyan információk kerüljenek, ami nem zavaró, tehát szöveg semmiképpen se.

Mi a helyzet, ha nincs grafikai programod?

Facebook-borítóképet ingyenes grafikai tervezőprogrammal is készíthetsz. Erre nagyon jó a Canva, ami ráadásul magyarul is elérhető. De miért kell ehhez külön sablon, ha rendelkezésre áll a megfelelő Facebook-borítóméret a Canvában?

Igen, rendelkezésre áll, azonban nem mindegyik sablon úgy van szerkesztve, hogy figyelembe veszi azt, hol van a mobiltelefon méret. Meddig érdemes a fontos információkat feltüntetni és melyik az a terület, ahol már csak semleges résznek kell lennie? Megnéztem pár sablont és vegyes a felhozatal ebből a szempontból, ezért ha mindenképpen jó megoldást szeretnél, akkor javaslom az általam szerkesztett sablon használatát

A Canva kezdőlapján válaszd a Közösségi média fület, ezen belül kattints a Facebook-borító kategóriára.

A kiválasztás után, a következő oldalon a Facebook-borító sablonokat láthatod, különböző témákban.

Még mielőtt bármelyik kész sablont kiválasztanád, először töltsd fel az általam készített sablont! Ehhez kattints bal oldalon – a Sablonok lehetőség alatt – a Feltöltések menüre!

Itt a Képek menüt kiválasztva, a türkiz színnel jelölt Médiafájlok feltöltése gombra kell kattintani! A kattintás után a kis mappa ikonnal jelölt Eszköz lehetőséget válaszd ki, ami feladja a számítógéped mappáit, ahonnan kiválaszthatod a letöltött sablonomat.

Miután megvagy a feltöltéssel, helyezd a kurzort a képre, tartsd lenyomva a bal egérgombot, majd húzd át a képet a jobb oldali üres területre!

Ez lesz a mankód és ezentúl voltaképpen a szemmértékedre is szükséged lesz. A sablon alján található egy +Oldal hozzáadása lehetőség. Kattints rá, és ezzel egy új, üres sablont hívsz be!

Most menj vissza a bal oldalon található menüsor tetejére, a Sablonok menüpontra kattints rá. Innen kiválaszthatod, hogy neked melyik a szimpatikus sablon. Fontos, hogy most az újonnan létrehozott üres sablont jelöld ki, és amikor rákattintasz egy kiválasztott sablonra, azt a Canva egyszerűen „bedobja“ a második oldalra.

És itt jön a lényegi rész! Pontosan látható a prezentációmban, az általam kiválasztott sablon esetében, hogy ha ezt így hagynánk és így mentenénk el, akkor a mobilnézeten a fél szöveget levágná a Facebook.

Ha lenyomod a 2. sablon tetején a bal egérgombot, akkor megjelenik egy türkiz vonal, amit ha húzol lefelé, akkor látható is, hogy a jobbra eső részt már nem jelenítené meg a Facebook mobilon, azaz a szöveg egy részét levágná.

Mi a megoldás? Szerkeszd át a szöveges részt! Módosítsd a betűméretet, a cím és alcím helyzetét, majd folyamatosan figyeld a fenti sablont, hogy hol található a mobilnézet széle, a keresőmező alja, nehogy túlcsússzon a szöveg. Ehhez a szemmértékedre lesz nagy szükség!

Ha úgy érzed, hogy megfelelően szerkesztetted át a sablont, akkor következik a sablon lementése. Jobb felső sarokban, a Letöltés gombra kell kattintani! A menün belül fájltípusként érdemes kiválasztani a Canva által ajánlott opciót, a PNG fájlt. Majd az oldalak kijelölése lehetőségnél csak a második oldalt pipáld be, így csak az általad szerkesztett sablont fogja lementeni.

Ezzel tulajdonképpen készen is vagy. Menj a Facebook oldaladra és tesztelj! Próbáld ki, hogy milyen a megszerkesztett borítókép! Biztosan jól néz ki, nem vágja le a fontos információkat a széléről?

Ha úgy érzed, javításra szorul, akkor menj vissza a Canva szerkesztőbe és a Terveid menüponton belül megtalálod a szerkesztett sablonodat. Ugyanis a Canva mindent automatikusan elment, amit bármikor módosíthatsz vagy törölhetsz.

Amennyiben mégsem boldogultál a szerkesztéssel, vagy szeretnél sablonmentes, egyedi Facebook-borító megjelenést, akkor fordulj hozzám bizalommal! Itt tudsz érdeklődni a lehetőségekről.

Sablon letöltése grafikai programhoz

Canva sablon letöltése

Megj.: Ez az általam kipróbált és nálam működő méretek. Amennyiben a szerkesztés során eltérést tapasztaltál, akkor kérlek jelezd nekem itt a komment szekcióban. Köszönöm!

Szerző: Deák Zsuzsanna
Bejegyzés megosztása

5 hozzászólás a(z) “Facebook üzleti oldal borítókép szerkesztése – 2020” bejegyzéshez

  1. Joshua Riggen szerint:

    You are so awesome! I don’t think I’ve read something like this before. So wonderful to discover another person with a few unique thoughts on this issue. Really.. many thanks for starting this up. This site is something that is required on the internet, someone with some originality!|

  2. Thank you! I am glad if you liked it and despite the Hungarian language, I managed to pass on information.

  3. Horváth Piroska szerint:

    Kedves Zsú! Hasznos és logikus kifejtés volt. Szerencsére én is Canvában dolgozom a kis családi vállalkozasunk, a Kenderbolt tartalmainak szerkesztése során. Köszi az infot, További sikereket kívánok, Horváth Piroska Szegedről

    • Kedves Piroska! Örülök, hogy hasznosnak bizonyult a blogcikk és a tipp. Ez az a terület, ahol sűrűn változnak a paraméterek. Meglehet, hogy a cikk óta ismét változtatott a Facebook a méreteken. Lehet, hogy hamarosan frissül a cikk. 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük