Hogyan határozzuk meg a logó stílusát?

“A stílus az egyik módja annak, hogy elmondd ki vagy, anélkül, hogy megszólalnál.“  Rachel Zoe

Amikor valaki belevág egy vállalkozásba, egy ötlet megvalósításába, kevésbé gondol arra, hogy stílust adjon márkájának. Sőt, a márkaépítéssel sem biztos, hogy foglalkozik. Először tesztel, tapasztalatokat gyűjt és figyeli a vállalkozás alakulását.

Később azonban, amikor már kellő tájékozottsággal rendelkezik, elgondolkodik és utánaolvas a márkaépítésnek.

Bővebben a témáról itt írtam: Valóban szüksége van a terméknek, szolgáltatásnak egyedi arculatra?

És akkor megfogalmazódik a kérdés: Hogyan találjuk meg a márkánk – és ezen belül a logónk – stílusát?

A stílus egy kifejezésmód. A márka nem csak abból áll, hogy megalkotjuk a színeket és a hangulatot, hanem hozzátartozik a szöveges tartalom, a fotók, a logó, a mondanivaló, de még a minőség és önazonosság is.

Mindenekelőtt fontos végiggondolni, hogy kinek, milyen célközönségnek nyújtjuk a termékünket, szolgáltatásunkat, kikhez szól a márkánk. Már itt nagyon sok minden kiderülhet. Mitől különleges a mi márkánk, mivel különbözik a többitől és miben rejlik az ereje? Komoly kutatómunkát kell végezni, de ez lesz a kiinduló pontja a stílus és a moodboard meghatározásának.

A moodboard megalkotása után következik a logó tervezése.

A moodboard egy „iránytű“, segítségével meghatározunk egy hangulatot. Nem szerencsés azonban, ha a logótervezés során nem tartjuk szem előtt a moodboardon megalkotott hangulat- és színvilágot. A színeket lehet kicsit formálni, egy-két árnyalattal módosítani és majd a végleges színeket fixálni a Brand boardon.

Jól látható a fenti két képen, hogy két megoldás is születhet. Minden attól függ, hogy kikhez szeretnénk szólni.

Amennyiben az esküvői tortákat készítő manufaktúra inkább a rusztikus esküvőket, a természetességet kedvelőkhöz szól, akik a háziasabb ízekhez és a hagyományokhoz ragaszkodnak, akkor hozzá az első logóstílus illik.

Ha a manufaktúra az elegáns, nagyvilági, luxus környezetben megtartott esküvőkön szeretne megjelenni, ehhez méltó elegáns tortacsodákat készít, akkor hozzá a második logó illik.

ÖSSZEGZÉS

Ahhoz, hogy megtaláljuk a megfelelő stílust, az első és legfontosabb az, hogy tudjuk, kikhez szeretnénk szólni, ki a célközönségünk és melyik megoldás fejezi ki jobban márkánkat. E nélkül csak találgatás lesz, nem fogja segíteni a márkát és a marketingtevékenységet.

Szerző: Deák Zsuzsanna
Bejegyzés megosztása

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.