Hogyan készüljünk fel a személyes márkánk fotózásához?

Egyszemélyes vállalkozásunk során eljön az a pillanat, amikor ki kell állnunk a nagyközönség elé és meg kell mutatnunk magunkat, hogy ki is található a vállalkozás mögött.

A személyes márka vagy énmárka az internet megjelenésével vált egyre inkább elfogadottá. Mindenkinek lehet, sőt ajánlott építenie a személyes márkáját, gondoljunk csak a bloggerekre, youtuberekre.

Azonban, ha nem erősségünk az extrovertáltság, akkor is ajánlott profi fotóssal – márkánkkal összhangban lévő – fotókat készíttetni.

Hogyan készítsük elő mindezt?

1) INSPIRÁLÓDÁS

Mielőtt vakon rohannánk az első portréfotóshoz, üljünk le egy kávé vagy tea társaságában és gondoljuk végig, hogy milyen fotókat szeretnénk. Gyűjtsünk ötleteket akár a Pinteresten, akár magazinokból vagy bárhol az interneten. A Pinteresten egy táblára tudjuk gyűjteni a nekünk tetsző megoldásokat, melyeket kedvünkre módosíthatunk és a végső táblát megoszthatjuk a fotósunkkal. Ha szeretjük a klasszikus megoldást, akkor magazinokból is kivághatunk vagy lefotózhatunk néhány nekünk tetsző megoldást.

2) VÁLASSZUK KI A FOTÓST

Ma már nagyon sokan foglalkoznak fotózással és nagyon sok jó portréfotós van. Nekem is vannak kedvenceim. De a legfontosabb, hogy olyan szakembert válasszunk, aki összhangban van velünk. Aki tényleg meghallgatja, hogy mi mit szeretnénk, milyen ötleteink vannak, aki értünk van. Aki türelemmel van irányunkban, ha nehezen nyílunk meg a fotózás során. Egyeztessünk a kiválasztott szakemberrel erről még mielőtt időpontot foglalnánk nála. Fontos a helyszín megtervezése is. Amennyiben tetszik a kiválasztott fotós stúdiója és passzol a személyiségünkhöz, akkor ő lesz a befutó.

3) A RÉSZLETEK MEGTERVEZÉSE

Az inspirálódás során gondoljuk végig, hogy milyen fotókat szeretnénk. Javasolt pl. olyan szituációkat megörökíteni, amikor éppen a tevékenységünket végezzük (pl. íróasztalnál dolgozunk, telefonálunk, stb…). Gondoljuk végig, hogy hogyan telik egy munkanapunk és milyen eszközök vesznek körbe minket. Ha sokat kávézunk, teázunk, vagy mindennap megeszünk egy nagy tál salátát, akkor ezt is érdemes megörökíteni, hiszen ez is hozzánk tartozik. Akár védjegyünkké is válhat, mint Lorelainak a kávéivás a Gilmore Girls sorozatból. 

4) RUHASZETTÜNK MEGTERVEZÉSE

A fotózás egyik fontos kérdése, a „Mit vegyek fel?“. Mindenképpen olyan ruhadarabokat érdemes összeválogatni, ami tükrözi a személyiségünket. Semmiképp ne úgy jelenjünk meg a fotókon, ami nem passzol hozzánk, ami túlzó és mesterkéltnek tűnik. Azaz, ne estélyiben, koktélruhában, öltönyben legyünk, hanem úgy, mint amikor egy ügyfélhez megyünk megbeszélésre. Ha öltönyben, akkor természetesen marad a kiválasztottak között. Ebben az esetben azonban érdemes olyan fotókat is készíttetni, amikor hétköznapibb ruhában vagyunk.

Érdemes két, akár három szettet is összeállítani, így nem mindegyik fotó lesz egyforma. Plusz tipp, hogy egy tükör segítségével, a kiválasztott ruhákat felöltve próbáljunk ki néhány beállítást, testtartást.

5) ESZKÖZÖK, KELLÉKEK BESZERZÉSE

Amennyiben eldöntöttük, hogy milyen szituációkat szeretnénk megörökíttetni, akkor szerezzük be hozzá a kellékeket is. Figyelem! A fotósnál nem biztos, hogy lesz laptop, ceruza, notesz, stb.

Én a fotózásomra vittem magammal a legfontosabb, naponta használt eszközeimet, így a laptoptól kezdve a tollon át, a bögréig és noteszig mindent. Amennyiben szeretnénk összhangot a fotókon, úgy lehet válogatni azonos színű és stílusú kellékeket (toll, notesz, bögre, pohár, stb….).

6) SMINK, FODRÁSZ

Miután megvan az időpontunk a fotósnál, időben jelentkezzünk be fodrászunkhoz, sminkesünkhöz, ha megoldható, egy napon a fotózással.

Ha a kiválasztott fotós rendelkezik fodrász és sminkes partnerrel, akkor minden elkészülhet egy időben, egy helyen, de ezt hetekkel korábban érdemes leegyeztetni.

ÖSSZEGZÉS

Amennyiben ódzkodunk a fotózástól, gondoljunk arra, hogy ez segíti a személyes márkánk fejlődését. Hiszen az emberek mindig kíváncsiak, hogy ki áll egy-egy vállalkozás mögött. Tudnak-e vele azonosulni, szimpatikusnak, szerethetőnek tartják-e. Ezért ne féljünk kilépni a fénybe, hiszen egy arctalan szolgáltató kevésbé vonzó, mint az, aki személyével felvállalja a vállalkozását. És az igazság az, hogy az emberek sokkal hamarabb elköteleződnek amellett, akinek a személyisége meggyőzi őket, plusz ha ők is abban hisznek, amiben mi.

Szerző: Deák Zsuzsanna
Bejegyzés megosztása

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.