Hogyan népszerűsítsd blogodat, webáruházadat a Pinterest segítségével?

Kezdjük először is azzal, hogy mi a Pinterest.

A Pinterest egy képmegosztó oldal. Főleg ötletek, tippek, inspirációk miatt keresgélnek rajta. Legnépszerűbb témák a lakberendezés, öltözködés, gasztronómia, de rengeteg egyéb témában lehet hasznos ötleteket találni.

Egy-egy képet saját táblára tűzhetünk ki, azaz pinelhetünk, így tudjuk összegyűjteni a témában megtalált tippeket, ötleteket.

Mi az a pinnelés és mik a pinek?

A pinek vizuális könyvjelzők. A pinneléssel pedig egy aktuális táblára rendezhetjük a pineket. Egy táblára egy témával kapcsolatban gyűjthetünk ötleteket, például a webdesign témakörben. Aztán a vizuális könyvjelzőre kattintva továbbléphetünk a pin szerzőjének weboldalára, blogjára ahol bővebben olvashatunk a témáról.

A márkaépítés oldalról nézve, a Pinterest nem csak egy hobbitevékenység, hiszen egy üzleti fiókkal fellendíthetjük a saját honlapunkat, blog oldalunkat, erősíthetjük saját márkánkat. Azon túl, hogy egy ideje már hirdetni is lehet a Pinteresten, emellett organikusan is generálja a látogatókat.

Nézzük, hogy miért is jó a Pinterest!

Nem is gondolnánk, de közel 2 millió magyar felhasználó van a Pinteresten. Döntően a vásárlóképes (25-50 év) korosztály képviselteti magát, döntő többségben nők, 85%-ban mobilról böngészve.

Magyar nyelvű a felület, tehát minden információ, beállítás magyarul is elérhető.

Az üzleti Pinterest oldalon nem a napi jelenlét a cél, szemben a Facebook és Instagram oldalakkal. A belső keresője több éves tartalmakat is felad a találatok között, tehát nem a legfrissebb bejegyzések kerülnek mindig a találati lista elejére. Egyszer kell jól kialakítani a fiókunkat, frissíteni és érkezni fognak rá a látogatók. Lényegében passzív módon is működőképes. És ez benne a nagyon jó!

Nagyon jól indexeli a Google a Pinterest tartalmakat. Nem csak a képes részben, hanem a szöveges találatok között is. Ez az egyik fő előnye a Pinterestnek, hiszen pl. az Instagram, Facebook tartalmakat nem indexeli a Google.

A Pinterest segíti a blog tevékenységünket, növelheti a látogatottságát, hiszen a legfrissebb bejegyzésünket megoszthatjuk, ami a Pinterestről visszamutat a blog oldalra. A webáruházak termékeket mutathatnak be és hirdethetnek a Pinteresten.

Milyen lépések szükségesek a blog, webáruház népszerűsítéséhez?

1) Üzleti profil regisztrálása

Először is létre kell hozni egy üzleti profilt, vagy egy már meglévő személyes oldalt kell átalakítani! A regisztráció ingyenes. Azért érdemes üzleti profilban gondolkodni (még akkor is, ha blog oldalunk van), mert olyan eszközökhöz lehet hozzáférni, mint pl. az Analitika, vagy a hirdetési fiók. Az eszköz méri, hogy hogyan viselkednek a pinek, pl. milyen forgalmat generálnak. Üzleti fiókkal erősíteni lehet a márkánkat és nem utolsó sorban hirdetni is lehet vele. Szükséges megadni blogunk, webáruházunk URL címét, melyet a pinek feltöltése során automatikusan a képekhez rendel a Pinterest.

Regisztráció: https://business.pinterest.com/hu

2) Tábla létrehozása, elnevezése

A profil beállítása után létre kell hozni egy táblát!

Amennyiben ugyanaz vagy hasonló a táblánk elnevezése, mint a blogunknak, webáruházunknak, akkor a keresőmotoroknak és az olvasóknak könnyebb lesz megtalálni táblánkat a Pinteresten.

Amikor létrehozunk egy új táblát, akkor töltsük ki a leírásra vonatkozó részeket, hogy könnyebben beazonosítható legyen a tábla témája! Akár titkossá is tehetünk egy-egy táblát ameddig nem szeretnénk publikálni a tartalmát, vagy csak saját részre szeretnénk inspirációkat gyűjteni.

Az üzleti profilban a legfontosabb táblánkat beállíthatjuk kiemeltként. Ezzel találkozik először az olvasó a kezdőlapunkon.

A táblákat kategorizálhatjuk, külön táblát hozhatunk létre egy-egy blog kategóriának vagy termékcsoportnak. De kerülhet minden blogos, webshopos pinünk egy táblára, mellé pedig olyan táblákat kreálhatunk, melyek kapcsolódnak a honlapunk témájához, azonban a többi táblán másoktól gyűjtünk össze tippeket, ötleteket. Pl. kreatív tortakészítéssel kapcsolatos blogunk/webáruházunk van, akkor a fő táblánk (saját tartalmunk) mellé gyűjthetünk további táblákra pineket másoktól, pl. inspiráló torták tábla, torta receptek tábla, cukrász eszközökkel kapcsolatos tábla, stb… Mindig érdemes átgondolni, hogy mire lehet kíváncsi a célközönségünk!

3) A nyerő pin

A legjobb pinek figyelemfelkeltőek. Elmesélnek egy sztorit, vonzzák a tekintet. 2020. májustól már nem csak fotókat, de videókat is fel lehet tölteni és lehet pinelni.

Milyen egy nyerő normál (fotó alapú) pin?

A kép jó minőségű, érdekes, kíváncsiságot ébreszt, kattintásra ösztönöz. A Pinterest szereti a 1000 x 1500 képpont méretű képeket, melyek függőleges tájolásúak. PNG vagy JPG fájltípus az elfogadott és max. 32 MB lehet a fájl mérete. (A képadatok a 2020. májusi állapotot tükrözik.)

A márkánknak fókuszban kell lennie! Ezért az olyan képek feltöltése nem javasolt, amelyek nem kapcsolódnak hozzá.

A pinnek világosan kell mutatnia, hogy miről szól. Ezért olyan képet kell választani, ami kapcsolódik a témához és kifejező.

A képen jelenjen meg a logónk (ha még nincs, akkor itt lehet készíttetni), vagy jobb híján az URL címünk! A fotó jobb alsó sarkát azonban ki kell hagyni, mert oda a Pinterest helyez el ikonokat.

Legyen rajta képfelirat, ugyanis ez kattintásra ösztönöz, szemben egy felirat nélküli fotóval. Kiemeli a többi pin közül és információt közöl. A kép melletti cím maximum 100 karakter, a pin leírása maximum 500 karakter lehet. Utóbbinál az első, max. 60 karakter jelenik meg. Ezért érdemes úgy megfogalmazni, hogy az figyelemfelhívó legyen és a legfontosabb információkat tartalmazza.

Most már a Pinteresten is lehetőség van fotógaléria létrehozására, mint pl. az Instagramon. Egy galéria maximum 5 fotót tartalmazhat és a paraméterek megegyeznek a képes pin paramétereivel.

Milyen videót célszerű feltölteni?

Újdonság, hogy jelen bejegyzés megírása előtt pár nappal megjelent a videós tartalmak feltöltésének lehetősége is.

Személyes meglátásom szerint a videók alkalmazása hasznosabb a vloggereknek, webáruházaknak, de egy blogbejegyzéshez is lehet inspirációs videót felölteni.

Azok a legjobb videók, amik nem túl hosszúak. Max. 15 másodperces – ötleteket, tippeket, vagy valami új dolog kipróbálására buzdító bemutató – videók teljesítenek nagyon jól.

Legyen hozzá leírás a videón belül, hogy hang nélkül is elérje a célját!

A keresés során nem indul el egyből a videó, hanem egy borítókép jelenik meg. Így ügyelni kell arra is, hogy legyen a videópinnek borítóképe, ami kattintásra ösztönöz, valamint a célközönség számára legyen releváns. A keresőben a videopin bal felső sarokban látható, hogy milyen hosszú.

Itt is az ugyanaz érvényes a videó melletti leírásra, mint a képes pin leírásánál.

A videók formátuma .mp4, .mov vagy .m4v lehet, maximum 2GB. A cím és a leírás karaktere megegyezik a képes pin karaktereivel. Négyzet és álló tájolású videók használata is lehetséges.

4) Mi szükséges még a sikeres pinhez?

Következetesnek kell lenni és folyamatosan kell feltölteni a minőségi és releváns tartalmakat, ahelyett, hogy egyszerre töltenénk fel nagyon sokat. A folyamatosság nem a napi jelenlétet jelenti, de hetente több alkalommal érdemes vele foglalkozni. Kezdő bloggerként heti több bejegyzést érdemes megírni, hogy beinduljon a növekedési fázis. Eleinte hetente három-négy alkalommal is fel tudunk tölteni új blogbejegyzéseket a Pinterestre. A pineket időzíteni is lehet a fizetős Tailwind alkalmazással.

Egy táblára nem érdemes ugyanazt a pint többször feltölteni, mert a Pinterest spam tevékenységet érzékelhet és esetleg zárolhatja fiókunkat.

A leírásokban alkalmazzunk 1-2 kulcsszót, de ne tömjük meg vele, mert azzal csak ártunk. A jó leírás segít abban, hogy a Pinterest a célközönségnek jelenítse meg a pint.

Hashtageket is érdemes alkalmazni a pinek leírásában. Egy blogbejegyzést, terméket bemutató pin mindig pontosan az adott témára, annak pontos linkjére mutasson (egy bizonyos bejegyzésre vagy termékre). Ne a weboldal kezdő oldalára irányítsuk az olvasókat, mert ott senki sem fog keresgélni a téma után.

Akár az Instagram, Youtube vagy Etsy fiókunkat is megigényelhetjük a Pinterest fiókunkhoz. Mit jelent ez? Azt, hogy pl. Instagram, Youtube fiókunk tartalma egy táblán jelenik meg automatikusan frissítve, így egyúttal ezeket a fiókokat is népszerűsíthetjük.

Szerző: Deák Zsuzsanna
Bejegyzés megosztása

2 hozzászólás a(z) “Hogyan népszerűsítsd blogodat, webáruházadat a Pinterest segítségével?” bejegyzéshez

  1. Horváth Piroska szerint:

    Zsú, Neked is van Pinterest oldalad? Szivesen megnézném a szép, letisztult képeidet ott is! 😊

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük