Hogyan válasszunk betűtípust?

Nagyon szeretek betűkkel dolgozni. A tavalyi évtől kezdve már tudatosan vadászom a különleges, egyedi betűtípusokra.

Nem mindegy azonban, hogy hogyan használjuk őket. Ha jól választjuk ki egy-egy témához, felülethez, kiemeléshez, akkor fokozhatjuk a hatást.
Természetesen arculattervezés során kiválasztásra kerül legalább 2-3 betűtípus (cím, szövegtörzs, kiegészítő betű és külön a logó betűje), de ettől eltérően, igény szerint szükség lehet újabb betűkre.

Alapvetően mindenhol a jól olvasható tartalom a lényeg. A webdesign esetén különösen, az arculattervezés során lehet tovább nyújtózkodni. Azonban nem annak a kárára, hogy a tartalom, vagy a brand neve végképp értelmezhetetlen legyen. Fontos a szépség, egyediség, de első szempont az olvashatóság.
Logo design esetén például néha elég egy-egy érdekesebb, izgalmasabb font embléma nélkül, ami remekül működik.

Mit kell elsődlegesen szem előtt tartani, amikor betű választunk egy-egy témához?

A márka kidolgozott stílusát, magát a témát, az olvashatóságot és a magyar karakterkészletet (amennyiben magyar szöveggel dolgozunk).

Mutatok pár ötletet. Egy honlap fejlécének mobilnézetét, egy kozmetikai csomagolást, Instagram bejegyzést/hirdetést, egyszerű póló- és meghívó designt, jelölve, hogy melyik betűtípusról van szó. Így, ha hasonlót szeretnél, tudd, hogyan keress rá az interneten. Bal oldalt látod a kész designt, jobb oldalt pedig, hogy melyik betűtípusról van szó.

Összegzés

Kihívás megfelelő betűket találni, mert ami működik angolul, az nem biztos, hogy megfelelő lesz a magyar nyelvhez. Tekintettel a magyar ékezetes betűkre, vagy a ligatúrákra. Vagy úgy kell kitalálni a szöveget, hogy a ligatúra készlethez megfelelő legyen.

Szerző: Deák Zsuzsanna
Bejegyzés megosztása

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük