Mi is az a Brand board?

A Brand board egy, kisebb online, egyéni vállalkozás, vagy személyes márka számára megalkotott arculati tábla.

Miért van rá szükség?

Amikor grafikai anyagokat szeretnénk készíttetni a közösségi felületekre, honlapra vagy egyéb reklámanyagra, akkor csak elővesszük a Brand board-ot és minden fontos arculati elemet megtalálunk rajta, ami a grafikai anyag tervezéséhez szükséges.

Arról már korábban írtam, hogy a vállalkozás a honlapon túl is minden online és offline felületen egységes arculattal kell, hogy megjelenjen. Mert ily módon lesz nagyon könnyen beazonosítható a szolgáltatás, termék.

Mi kerül a Brand boardra?

1) Logó

A logó több felületen is megjelenik, így az egyféle elrendezés nem működik mindenhol. Jó, ha a főlogónak van több verziója is az elrendezés szempontjából. Ami működik a honlapon, az nem biztos, hogy megfelel az elvárásoknak a facebookon vagy egyéb reklámeszközökön, pl. toll, bögre, stb…

2) Színpaletta

A színekről már volt szó a moodboardról szóló bejegyzésben. Az ott véglegesített színpaletta felkerül a Brand boardra a hexa kódokkal együtt. Így minden felületen tűpontosan ugyanazt a színt tudjuk alkalmazni.

3) Betűtípusok

A tábla tartalmazza azokat a betűtípusokat, amiket majd alkalmazunk a különféle felületeken, weboldalon, szórólapon. Általában egy főfont kell a címnek és egy a szövegtörzsnek.

Azt érdemes megjegyezni, hogy a Brand boardon nem a logó betűtípusát kell feltüntetni, mert az egy különálló elem. A logó betűje lehet akár grafikus által megrajzolt, egyedi font.

4) Fotók

Az itt alkalmazott fotók hasonlóak vagy ugyanazok, mint, amit már a moodboardon használtunk. Irányvonalat mutat, hogy milyen stílusú képeket alkalmazzunk a közösségi médiában, hirdetéseken, és természetesen a weboldalon.

Ezeken kívül tartalmazhat a Brand board igény szerint még mintákat, ikonokat, egyéb kiegészítő elemeket, amik tovább növelik a márka értékét. Használhatjuk a közösségi médiában elhelyezett fotókon, hirdetési anyagokon, szórólapon, stb…

Kinek van szüksége a Brand boardra?

Bloggerek, vloggerek, személyes márka, egyszemélyes vagy kis és közepes vállalkozás számára alkalmas a Brand board.

Nagy cégek, városmarketing részére már egy sokkal hosszabb, átfogóbb arculati kézikönyvet kell készíttetni.

Szerző: Deák Zsuzsanna
Bejegyzés megosztása

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.