Mit jelent a banner és hol használjuk?

A banner különböző méretű, online grafikai hirdetés. Lehet statikus, animált és weboldalak (döntően hírportálok) felületein találkozhatunk velük. Leginkább a honlap tetején vagy a jobb oldalsávban bukkannak fel ezek a fizetett hirdetések.

Egy online marketing eszköz, ami akkor hatásos, ha jól van elkészítve és figyelemfelhívó. Az utóbbi időben jobban elterjedtek az animált, mint a statikus banner hirdetések. Ettől függetlenül mind a két formával lehet találkozni az interneten böngészés közben.

Méretét tekintve többféle létezik. Ezek fix pixel méretek, melyektől nem lehet eltérni. A szemléltető példában csak egy párat hoztam a népszerűbb, jól teljesítő méretek közül, de ennél még jóval több méret is létezik.

Milyen a hatásos banner?

Beváltja a vele szemben támasztott elvárásokat. Ha valaki meglátja a hirdetést és a tartalma felkeltette a kíváncsiságát, cselekedni fog. Rákattint, ami döntően a hirdető weboldalára, landing oldalára viszi. Siker, ha a weboldalon több időt tölt el, feliratkozik, ajánlatot kér, vásárol, stb…

Lássuk, hogy mi, hogyan szerepeljen egy banner hirdetésben!

1) Az ajánlat szövege

A fenti képes példából is látható, hogy a legtöbb méret nem túl nagy. Ezért alaposan át kell gondolni, hogy mi kerüljön a hirdetésbe. Csak a lényegre kell fókuszálni. A túl sok és túl kicsi, összezsúfolt apró betűs rész itt biztosan nem működik. A hirdetés elkészíttetése előtt érdemes átgondolni, hogy mi a témája, fő mondanivalója egy rövid címsorban, alcímmel. Körülbelül ennyi szövegmennyiségre lesz szükség. A hirdetésben maximum kétféle betűtípust érdemes használni.

2) Fotó

Alapelvárás, hogy jó minőségű, nem homályos fotóval dolgozzunk. A fotó mindenképpen illeszkedjen a témához. Lehet a hirdetni kívánt termék vagy a szolgáltatáshoz kapcsolódó fotó. A kép és a szöveg legyen összhangban.

3) Szín

A hirdetni kívánt termék vagy szolgáltatás arculati színeivel (és betűtípusaival) dolgozzunk! Ehhez passzoló legyen a fotó is. Azt jó tudni, hogy ha valaki nem vásárol a hirdetés láttán, ettől még megjegyzi azt, tudni fog a hirdetőről. Szerencsés, ha utána be tudja azonosítani az arculati elemek alapján.

4) Cselekvésre buzdítás

Elengedhetetlen a CTA (call to action=cselekvésre buzdítás) gomb használata a hirdetésben. Nélküle az olvasó nem tudja, hogy mi a további teendője, hol találja a felkínált akciót, ajánlatot, stb… A gomb szövege legyen cselekvésre ösztönző, pl. megnézem, kipróbálom, részletek, tovább, stb…

A gombot mindig más színnel kell kiemelni, mint a hirdetés többi elemét.

5) Végleges méret

A hirdetés mérete 150 KB-ban van maximálva. Jó, ha ennél kisebb lesz a méret. Használjunk JPG, PNG vagy akár GIF formátumot.

A kisebb méret azért ideális, mert gyorsabban betölt. A hirdetésénél ez különösen fontos, hiszen a hirdetés megjelenésére senki sem fog várakozni hosszú másodperceket. Sőt, általában nem várják az emberek a hirdetések felbukkanását.

6) Animált vagy statikus

Az animált hirdetés mozgó effektekkel ellátott, szemben a statikussal, ami egy szimpla kép.

Az animált megoldással jobban felhívjuk a figyelmet, de ez a visszájára is fordulhat. Ha túl lassan tölt be, vagy túl hosszú, akár félperces, azt senki sem fogja kivárni és végignézni.

Összegzés:

Az online hirdetésekkel a cél mindig az olvasó további cselekvésre buzdítása. Ha jó a szöveg, megfelelő a fotó és az ajánlat, az akciógomb kiemelt, az olvasó eljutott a hirdető weboldalára, és ott még vásárol is,  akkor a banner maximálisan beváltotta a hozzá fűzött reményt. Vagyis jó volt a konverzió.

Megj.: a hirdetésben mindenképpen szerepeljen a céges logó is. A fenti képes szemléltető példa fiktív termékről szól, ezért nem szerepel rajta logó. De az éles hirdetésnél ezt bele kell tervezni!

Szerző: Deák Zsuzsanna
Bejegyzés megosztása

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük