Arculattervezés: moodboard

Elsődlegesen fontos, hogy milyen briefet (rövid kivonat, jegyzet) kap az ügyféltől a tervező. Ez a kiindulási alap. Piackutatással kezdődik a folyamat, azonban a tervezés látványosabb, első lépcsőfoka a moodboard (hangulattábla vagy stílustábla) megalkotása.

MI IS AZ A MOODBOARD? 

A moodboard egy kollázs, amely elsődlegesen a márkához köthető hangulatos fotókat, színeket, mintákat, a stílust mutatja be.

MIÉRT VAN SZÜKSÉG MOODBOARDRA? 

Ezzel határozom meg a márka stílusát.

A briefből kapott információk, kulcsszavak segítségével indul el a képek utáni kutatási folyamat. A fotók segítségével határozom meg a színvilágot, melyeket a kiválasztott képekből nyerek. A fotókhoz, színekhez passzoló fontokat (betűtípus) párosíthatunk, de ezt később is elég meghatározni majd a brandboardon.

A moodboard egy irányvonal, segítségével több mindent tudunk meghatározni már az elején:

  • a kiválasztott képek segítenek abban, hogy a későbbiekben milyen stílusú fotókat használjunk a weboldalon, a közösségi oldalakon vagy a blogon

  • meg tudjuk határozni a márka színvilágát, elsődlegesen használt színeit

  • mintákat, textúrákat is hozzárendelhetünk a táblához, de ez függ a brieftől és az igényektől

  • az egyik leghasznosabb eszköz a logótervezési folyamathoz

  • segítséget nyújt a webdesign stílusának megalkotásához

HOGYAN KÉSZÜL? 

A moodboard készülhet falra felragasztott rajztáblára vagy digitálisan is, én az utóbbi megoldást preferálom. Ez áll kézre és könnyebb is prezentálni az ügyfélnek.

A kulcsszavak segítségével először inspirálódom az egyik kedvenc oldalamon, a Pinteresten. Hangulatokat, stílusokat keresek, figyelek és elkezdem gyűjteni a fotókat. Nagyon fontos, hogy csak legális fotólelő helyekről szerzem be a fotókat, erre a Pinterest vagy a Google keresője nem alkalmas. A kiválasztott fotókat egy digitális rajztáblán rendezem el és a fotókból kigyűjtöm a színpalettát. Igény szerint rendelek hozzá betűtípust és mintákat is.

Ezek a legfontosabb lépések a hangulattábla megalkotásánál, ami tovább alakítható az ügyfél kérései szerint.

Szerző: Deák Zsuzsanna
Bejegyzés megosztása

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.