Tévhit vagy valóság: az arculattervezés csak a nagy cégeknek szükséges?

Lehet, ismerős a fogalom, de sokan úgy gondolják, hogy nincs rá szükség. Meglehet, többen már fontolgatják, hogy elkészíttetik a szolgáltatásukhoz megfelelő egyedi arculatot, de még várnak vele, tesztelik a célközönséget. Vagy egyszerűen több információra, meggyőzésre van szükségük ahhoz, hogy belevágjanak.

Létezik pár városi legenda arról, hogy mi is az arculattervezés és miért nincs rá szükség.

Nézzük, miért is gondolom, hogy ezek tévhitek.

Korábban írtam már a márkaépítésről és arról, hogy ennek csak az egyik szelete az arculattervezés. Itt olvasható.

1) ARCULATTERVEZÉS CSAK A NAGY CÉGEKNEK VALÓ

Nem számít, hogy mekkora egy vállalkozás, egyszemélyes vagy több százan dolgoznak benne. Előbb vagy utóbb elkerülhetetlen lesz az arculat kialakítása! Gondoljunk csak bele, hasonló szolgáltatás esetén mi az, ami kiemeli a tömegből, ami megkülönbözteti és beazonosítja? Igen, a küldetés, az üzenet, a misszió, a márkaélmény kialakítása fontos (ugye, ezek is a márkaépítés részét képezik), de mivel hamarabb marad meg az emberekben a képi világ, mintsem a szöveg, így a vizuális megjelenés lesz az első beazonosítási elem.

2) NEM SZÜKSÉGES

Arculat nélkül a terméket, szolgáltatást nem lehet beazonosítani. Ahhoz, hogy elinduljon a siker felé vezető úton, sikeresnek is kell látszódnia. Amennyiben ez hiányzik, úgy a márkának nem lesz imázsa és nem tudja elérni a kívánt eredményeket. Továbbá a hasonló szektorban tevékenykedő szolgáltatásoktól sem tud elkülönülni, így csak a középmezőnyben marad a többi hasonló – arculat nélküli – szolgáltatókkal együtt.

3) DRÁGA

Két jó mondás illeszkedik ide:

  • „Mindennek ára van“
  • „Olcsó húsnak híg a leve“

Amennyiben komolyan gondoljuk a vállalkozást, a márkánk fejlődését és szeretnénk sikereket elérni, úgy nem lehet kérdés, hogy ezért a legtöbbet kell tennünk. Sajnos nem értünk mindenhez (bár néha nagyon jó lenne), de léteznek különböző munkafolyamathoz értő speciális szakemberek. Így olyanok is, akik az arculattervezéssel foglalkoznak. Nehéz a nekünk megfelelő szakembereket megtalálni, de olyanokat keressünk, akik velünk együtt, a márkánk sikeréért dolgoznak, szívvel-lélekkel!

4) NINCS IDŐ FOGLALKOZNI VELE

Amikor kipattan fejünkből az ötlet, hogy szeretnénk a saját vállalkozásunkat beindítani, akkor sok teendő vár ránk, hogy minden készen álljon és elinduljon. Kezdetben egyedül foglalkozunk mindennel és ez felőrölheti az időnket, energiánkat. Fontos azonban, hogy mindenre jusson idő, még arra is, amiről elsőre azt gondoljuk, hogy lényegtelen apróság. Fontos végig gondolni, hogy mit szeretnénk a márkánkkal elérni, mi a missziónk, az üzenetünk, stb… Amennyiben ezzel egyedül nem boldogulunk, úgy kérjük ki egy marketingtanácsadó véleményét. Ő segíteni fog a márkaépítéssel kapcsolatban, én pedig a márkaépítés egyik lépcsőfokában tudok segítségre lenni: az arculattervezésben.

ÖSSZEGZÉS

Mindennek megvan a maga ideje. Egy vállalkozás életében is végig kell gondolni azt, hogy valódi sikereket szeretnénk-e elérni, vagy csak hobbiból foglalkozunk vele. Amennyiben a valódi sikerek elérése a cél, úgy elengedhetetlen – több minden más mellett – a hiteles, igényes arculat kialakítása.

Szerző: Deák Zsuzsanna
Bejegyzés megosztása

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük