Tippek a Pinterest látogatottság növeléséhez

A Pinterestre érdemes úgy tekinteni, mint egy nagyon hatékony, vizuális keresőmotorra és nem, mint egy közösségi médiaplatformra. Itt nem az a cél, hogy minél több követőnk legyen, hanem hogy minél több megtekintésünk, oldalletöltésünk, linkre érkező kattintásunk.

Korábban már írtam arról, hogy miért érdemes a Pinteresttel komolyabban foglalkozni: Hogyan népszerűsítsd blogodat, webáruházadat a Pinterest segítségével?

Ahhoz, hogy sikeres legyen Pinterest tevékenységünk, álljon itt néhány hasznos tipp az üzleti Pinterest fiók használatához.

1) TÖBB SAJÁT TARTALOM MEGOSZTÁSA

A Pinterest algoritmusa is változik és jelenleg azt preferálja, ha minél több új tartalmat indexelhet a keresőjében. Új tartalom alatt értendő az új blogbejegyzés, új termékoldal és minden tartalom, amihez olyan URL cím köthető, ami ezelőtt még nem volt jelen a Pinteresten.

Lényegében ez egy kölcsönös partnerség, hiszen a tartalomgyártók azok, akik hasznos tartalmakkal látják el a Pinterest felhasználókat. Ezért a platform díjazza az új tartalmak előállítóit az új pin és a fiók minél gyakrabban történő megjelenítésével.

2) 70/30 SZABÁLY

Javasolt és észszerű betartani ezt a szabályt a pinelés során: 70% saját tartalom megosztása és 30%-ban más tartalmának kitűzése Pinterest fiókunk valamelyik táblájára. A cél, hogy ne más, hanem a saját tartalmunk miatt kedveljék Pinterest fiókunkat. Másoktól olyan pineket érdemes gyűjteni, ami a saját témánkhoz illeszkedik, amire a célközönségünk kíváncsi lehet.

3) HETENTE FRISS TARTALMAK

Ismét az algoritmusra hivatkozva, a Pinterest előre sorolja azokat a fiókokat, amelyek hetente osztanak meg új tartalmakat. A fenti 70/30 szabályt figyelembe véve, az új tartalom saját és mások pinjeit is jelenti.

Az számít új pinnek, ha:

  • általunk még nem használt, egyedi képet alkalmazunk az új pinnél
  • a többi pinünktől eltérő, eddig még nem szerepelt cím alkalmazása
  • mások pinje esetében teljesen új tartalom.

Sajnos, a Pinterest nem veszi friss pinnek, ha egy már meglévő tartalmunkhoz új címet adunk és újra megosztjuk, ugyanis indexeli a bejegyzésünk, termékoldalunk URL címét. A teljesen friss és releváns pinek azok, melyeket meghálál a Pinterest és nagyobb valószínűséggel jelennek meg a felhasználóknak.

Május 10-én kezdtem el rendszeresen foglalkozni üzleti Pinterest fiókommal. Jelenleg folyamatosan tesztelem, de az eddig – 1 hónap alatt – elért eredmények magukért beszélnek. Hetente írok több új blogbejegyzést, amit megosztok a Pinteresten, mint új tartalmat. Íme a mai – június 11. – Pinterest által mért statisztikám:

4) ÖSZTÖNZÉS

A saját tartalom rögzítése a legjobb és legfontosabb módszer az induláskor! Ideális esetben, amikor már nagyobb forgalma lesz blogoldalunknak, webshopunknak, mások is rögzítik a tartalmakat a Pinterestre, ezzel növelve honlapunk forgalmát.

Ennek érdekében ne felejtsük elhelyezni weboldalunkon a Pinterest megosztás gombot:

  • közvetlenül a blogbejegyzés alatt és a terméket bemutató oldalon
  • weboldalunk kapcsolat menüjében, a láblécben vagy a fejlécben

Ezenkívül érdemes telepíteni a hivatalos Pinterest mentés gombot a honlapunkra, így amikor valaki egy kép fölé mozog, megjelenik egy kis „Mentés” gomb, amely lehetővé teszi számukra a tartalom rögzítését.

Pinterest megosztás gomb honlapba helyezési útmutató: https://help.pinterest.com/hu/business/article/save-button

5) KERESŐOPTIMALIZÁLÁS

Már nagyon megtanultuk ezt a szót és az a jó hírem van, hogy a Pinteresten is érdemes figyelni a megfelelő használatára.

Amikor létrehozunk egy új pint, a cím és a leírás is tartalmazza a releváns kulcsszavakat. Érdemes ebbe energiát fektetni és megtanulni olyan címeket alkotni, amelyek a keresőoptimalizálás szempontjából megfelelnek és kattintásra ösztönöznek. Nem egyszerű feladat, de idővel sikeresen kivitelezhető.

A szavak egyszerű felsorolása helyett, foglaljuk a releváns kulcsszavakat egy cselekvésre ösztönző mondatba. Azonban elég két-három kulcsszó használata.

Pl. olcsó, kézműves, DIY, ötlet, inspiráció, nyári szünet HELYETT

Olcsón megvalósítható kézműves ötlet gyerekeknek a nyári szünetre

ÖSSZEGZÉS

Mint mindenhez a közösségi médiában, így a Pinteresthez is idő és türelem kell. Amennyiben figyelünk az algoritmusra, releváns és friss saját tartalmakat hozunk létre, következetesek vagyunk és rendszeresen foglalkozunk vele, meghozza a várt eredményt.

Szerző: Deák Zsuzsanna
Bejegyzés megosztása

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük