ÚJ! Premade Arculatok, melyek a márkára szabottan átalakíthatók

A magyar piacon még nem elterjedt és nem ismertek a Premade Arculatok. Pedig sok potenciál rejtőzik bennük és van egy réteg, akiknek ez a megoldás lehet a kézenfekvő.

De mit is jelent a Premade Arculat? Fordíthatjuk úgy is, hogy előre elkészített arculat, vagy félig egyedi arculat.

A lényege, hogy a tervező (azaz a Susart Brand Style) elkészít egy arculati megjelenést adott stílus alapján, logótípiával (betűlogóval), színpalettával, arculati betű javaslattal. Majd ezt az alap arculatot márkára szabottan átalakítja. Változni fog a logótípia és a logóverziók, a színpaletta, az arculati megjelenés. Ami nem változik, az a logótípia betűtípusa.

A logótípiához használt prémium (nem ingyenes Google) betűtípusok olyan tulajdonságokkal rendelkeznek, melyek lehetővé teszik, hogy az egyes betűk variálhatók legyenek. Máshogyan kanyarodik az S betű az egyik brand nevénél, a másik brandnél pedig a K betű rejt magában játékosságot. Ez csak egy példa, de természetesen tovább lehet „játszani“ az egyes betűkkel a logótípia kialakítása során.

Ezt egy egyedi arculat tervezésekor is pontosan így csináljuk. Tulajdonképpen egy-egy prémium, megfelelő felhasználási engedéllyel (licence) rendelkező betűkészletet több, egyedi arculathoz is felhasználhatnak világszerte. Erre nincs tiltó szabály. Csak akkor lehet teljesen egyedi egy brand számára egy prémium betűkészlet, ha levédik, de ez óriási anyagi költségekkel jár, még egy nagy vállalat esetében is.

MIBEN MÁS AKKOR A FÉLIG EGYEDI, PREMADE ARCULAT A TELJESEN EGYEDI ARCULATTÓL?

1. Idő

A félig egyedi arculat rövidebb idő alatt készül el, mint az egyedi. Az egyedi arculat sok esetben 2-3, de akár több hónapig is készülhet, igényektől függően. Sokszor csak a márkastratégia kialakítása hozzávetőlegesen 1 hónap, amit a tervezési fázis követ még 1-2 hónapig.

Ezzel szemben egy premade arculat 1-2 hét alatt átalakítható.

Mikor előnyös ezzel számolni?

Amikor még egy márka nem látja át teljesen, hogy pontosan mik a márka alapjai. Miért-hogyan-kinek-miért csinálja azt a szolgáltatást, amit csinál. Viszont szeretne elindulni az online térben, és ehhez megfelelő egy premade arculat logótípiával. Később fog letisztulni sok minden a márkát illetően, és akkor már lehet teljesen egyedi megjelenésben gondolkodni, ezzel szintet lépni.

2. Költség

Elegáns és költséghatékony megoldás.

Adott egy márka, amely ízléses, elegáns stílusú, a tulajdonosa is szereti a kifinomult megoldásokat, de még nincs elég keret a teljesen egyedi arculattervezésre.

3. Nem a megbízónak kell átalakítania

A félig egyedi arculatok megvásárolhatók, majd az adott vállalkozásához/márkához és stílusához igazítja át a Susart Brand Style.

Nem mindenki szereti, és sokszor nincs is idő arra, hogy a vállalkozás tulajdonosa saját maga próbálja a logót, az arculatot kialakítani, vagy saját maga tanulja meg kurzus alapján, hogyan kell arculatot tervezni.

4. Megoldás a Canva helyett

A Canva nagyon népszerű, azonban nem minden megoldásában kiemelkedő. Egyfajta logóverziót nyújt, nem stílusos, nincs többféle elrendezés, esetleg favicon megoldás.

Ráadásul sűrűn felbukkan teljesen ugyanaz az ingyenes embléma más-más tevékenységek logóiban is. (Például ugyanaz a három színes fából álló, a Canvából letölthető embléma szerepel egy szabadtéri koncerthelyszín, egy motivációs Instagram fiók és egy budapesti művelődési ház logóiban is. Mind a három márka több tízezer emberhez jut el és ez megtéveszti a közönséget, hiszen mind a három szolgáltatás jelen van az interneten is.)

5. Canva Pro Arculati központ

Ennek ellenére a Canva Pro új menüje, az Arculati központ lehetővé teszi, hogy a márkák feltölthessék a logóikat, logóverziókkal, az arculati színeket, arculati betűket. Ez egy remek lehetőség, de a Canva nem, vagy nem teljesen kínál hozzá megfelelő logókat, általában csak egy elrendezéssel.

Arról, hogy miért fontos, hogy a logónak többféle elrendezése legyen, itt írtam.

HOGYAN MŰKÖDIK A PREMADE ARCULAT ÁTSZABÁSA?

1. Változik természetesen a logótípia neve, adott márkára átszabva.

2. Elkészülnek hozzá a logóverziók, álló, fekvő elrendezések, monogram, favicon.

3. Módosul a színpaletta, amely 5+1 színből áll. Amennyiben a márkának már van színpalettája, megnézzük, hogy megfelelő-e, szükség esetén módosítunk rajta.

4. Rendelkezésre áll egy arculati betűkészlet javaslat, döntően ingyenes Google fontokkal.

+ grátisz

Minden átalakított arculathoz jár 3 darab, marketing témájú Instagram Reel videó sablon, melyeket a kész logó, arculati színek és betűk segítségével a saját márkára lehet alakítani.

A kész arculati elemek pedig csak arra várnak, hogy feltölthessék őket a Canva Pro Arculati központba, hogy mindig kéznél legyenek tartalomtervezéskor.

Nézd meg a többi Premade Arculatot is itt a honlapon, ahol elolvashatod a gyakran ismételt kérdéseket is. Itt találod őket.

A blogbejegyzésekkel betekintést engedek a színfalak mögé. Márkastratégia fókuszú arclat, megjelenés kialakítása, design tippek, ötletek. A bejegyzések a saját tudásom, tapasztalataimon alapulnak, saját megfogalmazásban. Enjoy! 
Növeld márkád presztízsét - tekintsd át, milyen márkákkal dolgoztam legutóbb, és segítségemmel alakíttasd ki márkád elegáns megjelenését!

A szerző: Deák Zsuzsi

Bejegyzés megosztása