
“A stílus az egyik módja annak, hogy elmondd ki vagy, anélkül, hogy megszólalnál.“ Rachel Zoe
Amikor valaki belevág egy vállalkozásba, egy ötlet megvalósításába, kevésbé gondol arra, hogy stílust adjon márkájának. Sőt, a márkaépítéssel sem biztos, hogy foglalkozik. Először tesztel, tapasztalatokat gyűjt és figyeli a vállalkozás alakulását.
Később azonban, amikor már kellő tájékozottsággal rendelkezik, elgondolkodik és utánaolvas a márkaépítésnek.
Bővebben a témáról itt írtam: Valóban szüksége van a terméknek, szolgáltatásnak egyedi arculatra?
És akkor megfogalmazódik a kérdés: Hogyan találjuk meg a márkánk – és ezen belül a logónk – stílusát?
A stílus egy kifejezésmód. A márka nem csak abból áll, hogy megalkotjuk a színeket és a hangulatot, hanem hozzátartozik a szöveges tartalom, a fotók, a logó, a mondanivaló, de még a minőség és önazonosság is.
Mindenekelőtt fontos végiggondolni, hogy kinek, milyen célközönségnek nyújtjuk a termékünket, szolgáltatásunkat, kikhez szól a márkánk. Már itt nagyon sok minden kiderülhet. Mitől különleges a mi márkánk, mivel különbözik a többitől és miben rejlik az ereje? Komoly kutatómunkát kell végezni, de ez lesz a kiinduló pontja a stílus és a moodboard meghatározásának.
A moodboard megalkotása után következik a logó tervezése.
A moodboard egy „iránytű“, segítségével meghatározunk egy hangulatot. Nem szerencsés azonban, ha a logótervezés során nem tartjuk szem előtt a moodboardon megalkotott hangulat- és színvilágot. A színeket lehet kicsit formálni, egy-két árnyalattal módosítani és majd a végleges színeket fixálni az arculati kézikönyvben.
Jól látható a fenti két képen, hogy két megoldás is születhet. Minden attól függ, hogy kikhez szeretnénk szólni.
Amennyiben az esküvői tortákat készítő manufaktúra inkább a rusztikus esküvőket, a természetességet kedvelőkhöz szól, akik a háziasabb ízekhez és a hagyományokhoz ragaszkodnak, akkor hozzá az második logóstílus illik.
Ha a manufaktúra az elegáns, nagyvilági, luxus környezetben megtartott esküvőkön szeretne megjelenni, ehhez méltó elegáns tortacsodákat készít, akkor hozzá az első logó illik.
Ahhoz, hogy megtaláljuk a megfelelő stílust, az első és legfontosabb az, hogy tudjuk, kikhez szeretnénk szólni, ki a célközönségünk és melyik megoldás fejezi ki jobban márkánkat. E nélkül csak találgatás lesz, nem fogja segíteni a márkát és a marketingtevékenységet.
A blogbejegyzésekkel betekintést engedek a színfalak mögé. Márkastratégia fókuszú arclat, megjelenés kialakítása, design tippek, ötletek. A bejegyzések a saját tudásom, tapasztalataimon alapulnak, saját megfogalmazásban. Enjoy!
Növeld márkád presztízsét - tekintsd át, milyen márkákkal dolgoztam legutóbb, és segítségemmel alakíttasd ki márkád elegáns megjelenését!