
Pontosabban ez már a második lépcsőfok, de a tervezési folyamat látványosabb, első lépcsőfoka.
Elsődlegesen fontos, hogy mit tartalmaz a brief. Ez a kiindulási alap, amiből elkezdődik a moodboard (hangulattábla vagy stílustábla) megalkotása.
Mi is az a moodboard?
A moodboard egy kollázs, amely elsődlegesen a márkához köthető hangulatos fotókat, színeket, mintákat, a stílust mutatja be.
Miért van szükség moodboardra?
Ezzel határozom meg a márka stílusát.
A briefből kapott információk, kulcsszavak segítségével indul el a képek utáni kutatási folyamat. A fotók segítségével határozom meg a színvilágot. A stílushoz passzoló fontokat (betűtípus) párosíthatunk, de ezt később is elég meghatározni majd.
A moodboard egy irányvonal, segítségével több mindent meg tudunk határozni már az elején:
Hogyan készül a moodboard?
A moodboard készülhet falra felragasztott rajztáblára vagy digitálisan is, én az utóbbi megoldást preferálom. Ez áll kézre és könnyebb is prezentálni az ügyfélnek.
A kulcsszavak segítségével először inspirálódom leginkább a Behancen és a Pinteresten. Hangulatokat, stílusokat keresek, figyelek majd elkezdem gyűjteni a fotókat. Nagyon fontos, hogy csak legális fotólelő helyekről szerzem be a fotókat, erre a Pinterest vagy a Google keresője nem alkalmas. A kiválasztott fotókat egy digitális rajztáblán rendezem el és meghatározom az irányadó színeket. Igény szerint rendelek hozzá betűtípust és mintákat is.
Ezek a legfontosabb lépések a hangulattábla megalkotásánál, ami tovább alakítható igény szerint.
A blogbejegyzésekkel betekintést engedek a színfalak mögé. Márkastratégia fókuszú arclat, megjelenés kialakítása, design tippek, ötletek. A bejegyzések a saját tudásom, tapasztalataimon alapulnak, saját megfogalmazásban. Enjoy!
Növeld márkád presztízsét - tekintsd át, milyen márkákkal dolgoztam legutóbb, és segítségemmel alakíttasd ki márkád elegáns megjelenését!