Arculattervezés kezdő lépése, a moodboard

Pontosabban ez már a második lépcsőfok, de a tervezési folyamat látványosabb, első lépcsőfoka.

Elsődlegesen fontos, hogy mit tartalmaz a brief. Ez a kiindulási alap, amiből elkezdődik a moodboard (hangulattábla vagy stílustábla) megalkotása.

Mi is az a moodboard?

A moodboard egy kollázs, amely elsődlegesen a márkához köthető hangulatos fotókat, színeket, mintákat, a stílust mutatja be.

Miért van szükség moodboardra?

Ezzel határozom meg a márka stílusát.

A briefből kapott információk, kulcsszavak segítségével indul el a képek utáni kutatási folyamat. A fotók segítségével határozom meg a színvilágot. A stílushoz passzoló fontokat (betűtípus) párosíthatunk, de ezt később is elég meghatározni majd.

A moodboard egy irányvonal, segítségével több mindent meg tudunk határozni már az elején:

  • a moodboard elsődlegesen segíti, hogy a megbízó és a tervező „egy nyelvet beszéljenek“, hogy valóban egyazon stílusra, színvilágra, megjelenésre gondolnak
  • meghatározzuk a márka stílusát, ami rezonál a célközönséggel
  • meg tudjuk határozni a márka színvilágát, elsődlegesen használt színeit
  • a kiválasztott képek segítenek abban, hogy a későbbiekben milyen stílusú fotókat használjunk a weboldalon, a közösségi oldalakon vagy a blogon
  • segíti az arculati betűk meghatározását, de ezt nem szükséges még a moodboardon feltüntetni (ezek a betűk lesznek használatban a weboldalon, egyéb arculati elemeken, pl. névjegykártyán, közösségi média tartalmakon)
  • mintákat, textúrákat is hozzárendelhetünk a táblához, de ez függ a brieftől és az igényektől
  • az egyik leghasznosabb eszköz a logótervezési folyamathoz
  • segítséget nyújt a webdesign stílusának megalkotásához, hiszen az arculat stílusa később minden marketing eszközön egységesen jelenik meg.

Ha kíváncsi vagy arra, hogy hogyan alakult ki az arculat a moodboard segítségével a fenti ingatlanos márkához, akkor látogass el a portfólió oldalra, amelyet egy kattintással elérsz! https://susartstyle.hu/portfolio_barath-ingatlan

Hogyan készül a moodboard?

A moodboard készülhet falra felragasztott rajztáblára vagy digitálisan is, én az utóbbi megoldást preferálom. Ez áll kézre és könnyebb is prezentálni az ügyfélnek.

A kulcsszavak segítségével először inspirálódom leginkább a Behancen és a Pinteresten. Hangulatokat, stílusokat keresek, figyelek majd elkezdem gyűjteni a fotókat. Nagyon fontos, hogy csak legális fotólelő helyekről szerzem be a fotókat, erre a Pinterest vagy a Google keresője nem alkalmas. A kiválasztott fotókat egy digitális rajztáblán rendezem el és meghatározom az irányadó színeket. Igény szerint rendelek hozzá betűtípust és mintákat is.

Ezek a legfontosabb lépések a hangulattábla megalkotásánál, ami tovább alakítható igény szerint.

A blogbejegyzésekkel betekintést engedek a színfalak mögé. Márkastratégia fókuszú arclat, megjelenés kialakítása, design tippek, ötletek. A bejegyzések a saját tudásom, tapasztalataimon alapulnak, saját megfogalmazásban. Enjoy! 
Növeld márkád presztízsét - tekintsd át, milyen márkákkal dolgoztam legutóbb, és segítségemmel alakíttasd ki márkád elegáns megjelenését!

A szerző: Deák Zsuzsi

Bejegyzés megosztása