
Alapvetően ebből indul ki a tervezési folyamat. A brief egy útmutató. Nélküle a tervezés csak találgatás, koncepciók nélkül. A végeredmény nem az lesz, amit a megrendelő szeretne.
Mit jelent pontosan a brief?
A brief olyan írásos dokumentum, amit a tervező vagy tervező csapat állít össze az ügyféllel, megrendelővel konzultálva az ő – honlappal, grafikai munkákkal kapcsolatos – igényeiről.
Sajnos az nem működik, hogy „Rád bízom a tervezést, de legyen nagyon jó a végeredmény!“
Ahhoz, hogy olyan legyen a kész arculat, honlap, amit az ügyfél megálmodott, rá is szükség van. Néha már itt az elején megbukik a tervezési folyamat, mert sokszor még maga az ügyfél sem tudja pontosan, hogy mit szeretne. Ennek hiányában a brief elkészítése sem lehetséges.
Egy jól összeállított kérdéssor elgondolkodtatja a megrendelőt. A kérdéseket olvasva válaszok fogalmazódnak meg benne, amikre előzőleg nem is gondolt. Ennek kitöltésétől azonban nem kell megijedni! Lehet, hogy néha unalmasnak, vagy túl hosszúnak, bonyolultnak tűnik egy-egy ilyen kérdéssor megválaszolása, de végig azt szolgálja, hogy a megrendelő minél pontosabb képet adjon a tervezőnek. A kérdések által igények, elképzelések fogalmazódnak meg a megrendelőben, amik lehet, hogy eddig benne sem merültek fel. Ezekből a válaszokból aztán egy pontos elképzelés születik, amely a brief része lesz. Ezáltal válik sikeressé a közös munka és a tervezési folyamat.
Azonban, ha nincsenek tisztázva az elvárások, akkor könnyen félrecsúszik a tervezés, és ez kellemetlen mindkét fél számára.
Mit tartalmaz a brief?
Érdemes a brand alapokkal indítani a megbeszélést.
Összegzés
A jó és részletes brief keretbe foglalja a tervezési folyamatot. Lefekteti a brand alapokat. Tervezési rendet szab mind a megrendelőnek, mind a tervezőnek. Szerencsés, ha mindkét fél tartja magát a briefben leírtakhoz. Ez különösen vonatkozik az időpontok betartására.
A blogbejegyzésekkel betekintést engedek a színfalak mögé. Márkastratégia fókuszú arclat, megjelenés kialakítása, design tippek, ötletek. A bejegyzések a saját tudásom, tapasztalataimon alapulnak, saját megfogalmazásban. Enjoy!
Növeld márkád presztízsét - tekintsd át, milyen márkákkal dolgoztam legutóbb, és segítségemmel alakíttasd ki márkád elegáns megjelenését!